[Recenzja]Koishite Marshmallow

2015-03-08 22_32_15-恋してマシュマロ  ver 1.1

Twoje mięsko jest wspaniałe” – do dziś pamiętam słowa, które wypowiedział wtedy z uśmiechem. Tylko kim on był…?

Asakane Syuma jest pulchniutką panienką, która stara się wyglądać tak uroczo jak tylko może (co nie zawsze jej wychodzi). Syuma ma dobrego przyjaciela z dzieciństwa, którym jest Omosugi Motomu- syn rzeźnika z ulicy handlowej. Motomu częstuje  koleżankę smalcem(żelkami) i zaprasza po szkole na krokiety.Syuma dowiaduje się od kolegi, że na ulicy otwarł interes nowy rzeźnik i robi się on coraz bardziej popularny wśród kur domowych. Nasz dwójka przybywa do szkoły, gdzie okazuje się, że odbywa praktyki IKEMEN. Ikemenem okazuje się kolejny przyjaciel Syumy z dzieciństwa- Futoi Mikoto, którego ojciec otwarł nowy mięsny. Dochodzi do starcia między Motomu a Mikoto, które kończy się wypowiedzeniem wojny o Syumę z limitem czasowym na 20 dni. Syuma, które nigdy nie była wśród płci brzydkiej popularna, ucieka zawstydzona z klasy i kryje się w szkolnej bibliotece. Zabijając czas dziewczyna przegląda kolorowe czasopisma w których natrafia na artykuł o marshmallow girls i pomimo poprzednich porażek w dziedzinie mody (po próbie stylu ko-akuma wezwali do niej egzorcystę) postanawia się zmienić i wykorzystać swoją chwilę popularności.

Ikemeny i Syuma

Ikemeny i Syuma

Gra składa się z dwóch elementów: części visual novel oraz podnoszenia statystyk. Syuma ma trzy parametry: marshmallow, miękkość i krzepę fizyczną. Podnosimy i obniżamy je poprzez odpowiednie jedzenie oraz wycieczki do jednej z trzech lokacji. Na zrobienie z Syumy porządnej marshmallow girl mamy 20dni, w czasie których zobaczymy trzy scenki z życia Syumy i chłopaków: wycieczkę klasową na bezludną wyspę, atak złodzieja mięcha na ulicę handlową oraz randkę z jednym z panów. Jeśli jesteśmy już na ścieżce i mamy status marshmallow girl to nie mamy czym się martwić bo najlepsze zakończenie mamy zaklepane. Trudniej jest dostać któreś ze złych zakończeń a mi najwięcej czasu zajęło rozgryzienie zakończenia numer 06. Samych endingów jest osiem: cztery złe zakończenia, trzy normalne i dwa najlepsze. Osobiście najbardziej podobało mi się BL wzięte z kosmosu.

2015-03-08 23_34_27-恋してマシュマロ  ver 1.1

Każdy z panów ma po 2CG a kiedy zaliczymy oba best endy odblokowuje się bonusowy obrazek (który jest imo kapitalny). Do tego mamy też przegląd sylwetek naszej bohaterki.Ogólnie ilustracje są sympatyczne: Syuma rysowana jest w formie SD a chłopaki to ikemeny więc co się tu może nie podobać. Nieco gorzej sprawa wygląda z UI, bo jak dla mnie za dużo nawalone na ekranie. Muzyka kupra nie urywa ale nie miałam też ochoty przekuć sobie bębenków więc jak na darmową doujinową produkcję jest dobrze.

2015-03-08 21_02_00-恋してマシュマロ  ver 1.1

Koishite Marshmallow utrzymane jest w tonie komedii więc usłyszymy masę z naszej perspektyw, dziwnych tekstów typu: powiedział mi, że wyglądam jak pieczony prosiaczek, awwww, jestem zaszczycona. Inną rzeczą jest fakt, że nasza bohaterka pożera smalec a nad słowem ラード mamy  furiganą zapisane „żelki”, więc generalnie moją reakcją było najpierw lolwut a potem wyłączyłam mózg. Ogólnie ilość pożeranego przez Syumę smalcu mnie przeraża i wywołuje reakcję wymiotną więc udawanie, że laska obżera się żelkami było wybawieniem.

Gierka ogólnie krótka, prosta językowo, nieco frustrująca jak chce się zgarnąć wszystkie zakończenia i co najważniejsze: DARMOWA.

Oficjalna strona gry

 

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s