[Recenzja]Sweet Fuse: At your side

Saki Inafune zostaje zaproszona na otwarcie tematycznego parku rozrywki Gameatorium, który zaprojektował jej wujek Keiji Inafune (ten od Mega Mana). Imprezę przerywa pojawienie się hrabiego Hogsteina, który biorąc za zakładników przybyłych na otwarcie gości, grozi wysadzeniem parku w powietrze, jeśli wybrane przez niego osoby nie wezmą udziału w grze. Saki zaniepokojona losem swojego wujka i innych zakładników zgłosiła się na ochotnika do trwającej 7 dni o przeżycie.
Oprócz Saki w grze wziąć udział ma także 6 innych osób, wybranych przez Hogsteina. Sama rozgrywka ma zająć 7 dni a każdego kolejnego dnia grupa musi rozwiązać zagadki przygotowane przez Hogsteina w kolejnych atrakcjach. Na przejście każdego „poziomu” uczestnicy mają 7 godzin, jeśli do tego czasu nie uda im się wygrać to atrakcja zostaje razem z graczami wysadzona w powietrze. W przypadku wygranej grupka otrzymuje nagrodę, którą jest podpowiedź co do prawdziwej tożsamości Hogsteina i powodu dla którego przygotował całą zabawę. Poniżej spoilery.

20130826123639

Wakasa Towa (VA: Kaji Yuuki)-   idol i członek popularnej wśród dziewcząt grupy  Junior Jr. Boys. Towa jest najmłodszym uczestnikiem gry, miewa swoje humory i łatwo go przestraszyć.  Wakasa będąc dzieckiem został jako jedyny uratowany z wypadku autobusowego, czego nie pamięta za dobrze.Po nawiązaniu głębszej więzi z Saki stara się ją chronić nawet jeśli miałby przez to zdradzic innych uczestników gry. Saki oczywiście wybija mu z głowy głupie pomysły i ratuje całą sytuację. W dobrym zakończeniu po pokonaniu Hogsteina Saki i Wakasa zostają parą, jednak tajemnica hrabiego pozostaje nierozwiązana. W złym zakończeniu Wakasa puszcza Saki kantem tłumacząc się, że nie ma czasu na spotkania ze zwykłymi dziewczynami.

20130826211806

Meoshi Kouta (VA: Morita Masakazu)- hikikomori i nałogowy gracz w vidya, na otwarcie parku przyszedł skuszony obietnicą ekskluzywnego DLC. Kouta jest bardzo zamknięty w sobie, ma świetny refleks i słabą odporność na wysiłek. Za to jego rozległa wiedza na temat gier video pomogła w rozwiązaniu zagadek Hogsteina. Meoshi jako dziecko był świadkiem wypadku autobusu, który wypadkiem wcale nie był. Kouta nie był jednak w stanie złożyć zeznań, co po części spowodowało, że zamknął się w świecie wirtualnym gdzie zyskał przydomek Ares. W dobrym zakończeniu Kouta nadal pozostaje maniakiem gier ale dzięki Saki otwiera się na świat. W złym zakończeniu chłopak znika z życia Saki zostawiając jej jedynie swoją przenośną konsolkę. Osobiście jedna z moich dwóch ulubionych postaci (drugą jest Makoto). Meoshi jest bardzo sympatyczny + Bloody Arondight mnie rozwalił całkowicie.

20130827215021

Mitarashi Ryusei (Hino Satoshi)- popularny host i miłośnik wszelkich parków rozrywki, posiadający rozległą wiedzę o atrakcjach Gameatorium. Gość prezentuje sobą idee „najpierw rób, potem myśl” co źle odbija się na jego zdrowiu i ma bardzo wybuchowy temperament. Ryusei stracił rodziców w wypadku autobusu. W dobrym zakończeniu Ryusei rzuca pracę hosta by być z Saki, z złym zakończeniu wraca do pracy bo światy w których żyją zbyt się różnią.

20130828175636

Urabe Kimimaro (VA: Suwabe Junichi)- przepowiadacz przyszłości nazywany „Wyrocznią Shinjuku”. Bardzo spokojny z pozoru człowiek, który nienawidzi swojego ojca za jego machlojki  (ojciec wygrał m.in. przetarg na budowę Gameatorium i doprowadził do pewnego wypadku). Kimimaro postanowił więc pomóc swojemu jedynemu przyjacielowi M2 (Hogstein) w grze która ma celu ukaranie tatuśka. Oczywiście nie wszystko poszło keikaku doori, Urabe zakochał się w Saki i pomógł w doprowadzeniu gry do szczęśliwego zakończeniu. W dobrym endingu po 2letniej odsiadce Kimimaro i Saki postanawiają zamieszkać razem. W złym zakończeniu kontakt Saki i Urabe się urywa. Urabe działał mi miejscami tak strasznie na nerwy przez bycie emofagiem nie do życia, że naprawdę dziwiłam się, że Saki nie traktuje go na każdym kroku どんな判断だ!

20130829124257

Shidou Subaru (VA: Suzumura Kenichi)- policjant, który robił za ochronę podczas otwarcia parku. Bardzo poważnie traktuje swój obowiązek chronienia innych, co doprowadziło go do czasowego zgonu (nic czego nie mógł by naprawić bitch mode Saki). Ojciec Subaru prowadził sprawę wypadku autobusowego, która została jednak zatuszowana co doprowadziło go do zapicia się na śmierć. Subaru postanowił więc pójść w ślady ojca i doprowadzić ją do końca. Nieumyślnie doprowadził do śmierci swojego partnera, więc stara się chronić wszystkich wokół by nie doszło do czegoś podobnego.  Gość ma przy sobie przynajmniej 3 pary okularów przeciwsłonecznych (lol). W dobrym zakończeniu Saki i Subaru odwiedzają razem Gameatorium na randce.

20130829175245

Shirabe Ayumu (VA: Narita Ken)- ossan, niezależny dziennikarz starający się odkryć prawdę o wypadku w którym zginął wraz z żoną jego mentor. Ayumu jest ojcem kilkuletniej Mai z którą, po śmierci swojej żony, nie ma zbyt dobrych kontaktów. Do parku przbył po otrzymaniu od M2 wiadomości o możliwości odkrycia prawdy. Shirabe posiada bardzo rozległą wiedzę na wiele tematów, co przydaje się w rozwiązywaniu zagadek Hogsteina. W dobrym zakończeniu Shirabe z pomocą Saki rozwiązuje tajemnicę gry Hogsteina, sam hrabia ucieka jednak zostawiając jednak wiadomość dla Ayumu w której obiecuje, że opowie mu wszystko kiedy wszystko przemyśli. Po 6 miesiacach Saki, Shirabe i Mai odwiedzają park a Mai mówi wprost, że chciałaby taka mamusię jak Saki. W złym zakończeniu Shirabe nie jest w stanie pogodzić się z ucieczką Hogsteina i obsesyjnie próbuje rozwiązać jego zagadkę.

20130830153954

Mikami Makoto (VA: Suzuki Chihiro )- sympatyczny student, pracujący jako maskotka Gameatorium zamieszany w całą grę Hogsteina przypadkiem (taa, jasne). Nie trzeba być tytanem intelektu, żeby domyśleć się, że Makoto=M2=Hogstein. Saki pomaga Makoto w zrozumieniu, że tak naprawdę nie chce się mścić tylko nie może poradzić sobie z całym bagażem emocjonalnym związanym ze śmiercią całej rodziny w wypadku spowodowanym przez autobus.  Szczerze mówiąc to miałam trochę problemów z Makoto: z jednej strony ta jego sympatyczna część kupiła mnie od razu, z drugiej jego momenty hurr SPRAWIEDLIWOŚĆ durr trochę mnie irytowały. Ostatecznie został moją drugą ulubioną postacią. W dobrym zakończeniu Makoto daje sobie spokój z zemstą i postanawia oddać się w ręce policji a Saki obiecuje, ze będzie na niego czekać. Dobre zakończenie Mikamiego jest też true endem, gdzie wątki zostają domknięte. W złym zakończeniu Makoto zmusza Saki do podwójnego samobójstwa (imo najlepszy bad end w grze).

20130830191434

Bądźmy szczerzy: pod względem fabularnym Sweet Fuse żadną rewelacją nie jest- połowy zwrotów akcji człowiek domyśla się po obejrzeniu openingu a reszta gry tylko go w tym umacnia.

20130826160658

Pod względem gameplayu mamy do czynienia przez większość czasu z klasyczną visual novel, przerywaną co jakiś czas Insightem w czasie którego musimy wybrać z rozmyślań Saki 3 z podświetlonych słów, dzięki czemu dziewczyna dostaje olśnienia. I tu pojawia się problem: zagadki są banalnie łatwe. Jedyny raz kiedy się pomyliłam był celowy, żeby zobaczyć jak szybko skończy się game overem. Rozumiem, że Bakuhan jest gra otome i że Otomate nie chciało może za bardzo mózgów przeciążać gracza ale mieli naprawdę możliwość wrzucenia jakiegoś fajnego gameplayu a zamiast tego dostaliśmy to co dostaliśmy. Grze naprawdę wyszło by na plus gdyby pojawiły się jakieś bardziej interaktywne momenty (np. przeszukiwanie miejsca jak w DR).

20130830174824

Drugą nowością jest tytułowy 判断 w czasie którego Saki mogą puścić nerwy i dziewczyna przemówi do rozsądku postaci, która aktualnie zachowuje się jak kretyn. Bardzo fajna rzecz tym bardziej, że jej użycie jest zwykle dobrze uzasadnione. Strona romansowa też nie zachwyca ale powiedziałabym, że jak na warunki w jakich rozgrywa się akcja to jest do przełknięcia, po za tym postacie są całkiem sympatyczne chociaż osobiście design bohaterów mi się niezbyt podoba.

20130829153308

Muzycznie na czołówkę wysuwa się piosenka towarzysząca true endowi „Break Beats” w wykonaniu Itou Kanako. Kawałek świetnie pasował do ostatniej sceny. Opening „Jest Coaster Randevouz” i ending „With you…” wykonywany są przez Dasoku i są dość przyjemne ale w obliczu Itou Kanako moim zdaniem bledną (może dlatego, że osobiście uwielbiam Kanako). Soundtrack jest całkiem dobrze dobrany ale poza Break Beats to raczej do niego nie wrócę.

20130830163558

Ogólnie mam trochę problemów z BakuHanem, głównie dlatego, że twórcy chyba nie do końca wiedzieli czy chcą robić otome czy jakiś mix 999 z DR i przez to wyszło im coś na co imo trudno znaleźć grupę docelową. Fani visual novel w których trzeba ruszyć głową i pokombinować się zawiodą do zagadki są banalne, ludzie spodziewający się romansu i ikemenów się przejadą bo romans jak pisałam nie powala a design postaci też jest daleki do typowych bishonenów z gier otome. Z drugiej strony jak już opuściłam moje oczekiwania to gra była całkiem fajnym wypełniaczem czasu, spędziłam przy niej kilkanaście godzin i nie mam poczucia straconego czasu. Jedyne co mnie boli, to to, że Otomate ma naprawdę duża bibliotekę gier i Aksys mógł wybrać coś lepszego.

20130830191416

Na koniec powiem jeszcze, że jeśli macie ochotę zabrać się za BakuHana to polecam ścieżki w kolejności : Wakasa->Meoshi->Mitarashi->Urabe->Shidou->Shirabe->Makoto

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s