[Recenzja]Hatoful Boyfriend- Hatoful edition

O darmowej wersji Hatoful Boyfriend pisałam w listopadzie ubiegłego roku. Od tamtej pory tłumaczenia na język angielski doczekała się komercyjna wersja gry. Po raz kolejny przyjdzie nam wcielić się w rolę Hiyoko- jedynego człowieka uczęszczającego do renomowanej szkoły dla uzdolnionych gołębi St. PigeoNation’s. Tym razem jednak uzyskamy odpowiedzi na sporo pytań z jakimi zostawiła nas darmowa wersja.

Hatoful Boyfriend w wersji Hatoful edition składa się z dwóch części: otome/Hatoful Kareshi i BBL (Bad Boy’s Love)/Hurtful Kareshi. Część Hatoful to znana z darmowej wersji historia Hiyoko i wybranego ptaszka, została ona jednak rozszerzona o kilka nowych wydarzeń takich jak wakacyjna praca bohaterki czy też romantyczne Legumentine’s (Strączynki?). W szczególności praca w kawiarni jest bardzo jest bardzo zabawnym zdarzeniem w czasie którego Hiyoko niejednokrotnie burzy czwartą ścianę. Oprócz tego 3 postacie: Oko, Sakuya i Shuu mają po dwa zakończenia, w tym jedno z zakończeń Oko łamie mózg. W stronie Hatoful pojawia się także po raz pierwszy zupełnie nowa postać, którą jest Anghel Higure (nazywany przez Hiyoko i Sakuyę Filipino Bananaman a sam mianujący się Upadłym Aniołem) a jego route jest chyba najdziwniejszy ze wszystkich w stronie otome i ciągle przywodził mi na myśl jakiegoś JRPGa, zakładam, że było to zadanie celowe. Niemniej jednak Anghel jest chyba jedną z sympatyczniejszych postaci, chociaż poziom jego zakręcenia przebija nawet puddingową obsesję Oko. W stronie otome nie uzyskujemy jednak  żadnych odpowiedzi na pojawiające się podczas rozgrywki pytania.

Po odblokowaniu wszystkich zakończeń z Hatoful Boyfriend otrzymujemy możliwość „spełnienia obietnicy sprzed lat”, jeśli ją wybierzemy rozpoczynamy ścieżkę BBL, która według mnie jest prawdziwym zakończeniem gry. Rozpoczyna się ona w zasadzie jak ścieżka Ryouty, jednak po niedługim czasie nasza bohaterka ginie a szkoła zostaje odcięta od świata przez betonową kopułę. W tym momencie przyjdzie nam przejąć kontrolę nad Ryoutą, który próbuje znaleźć nie tylko mordercę Hiyoko ale i sposób na ucieczkę ze szkoły. W działaniach tych dzielnie sekunduje mu Sakuya a i inne postacie będą miały swoje momenty, tym bardziej, że BBL skoncentrowana jest właśnie na relacjach pomiędzy gołębiami oraz motywami ich działań. Ponadto w końcu dowiemy się dlaczego świat w grze wygląda jak wygląda i dlaczego Hiyoko została zaproszona do St. PigeoNation’s. Ogólnie całe BBL układa się w dość sensowną całość a kilku zwrotów akcji się nie spodziewałam, chociaż inne były całkiem łatwe do przewidzenia. W stosunku do BBL spodobało mi się określenie, że jest to trochę jak Umineko z gołębiami, i muszę przyznać, że jest to określenie dość trafione. Technicznie BBL różni się od otome tym, że nie ma ani funkcji skip ani możliwości zapisu w dowolnym momencie. Zapisać stan gry można tylko u  szkolnego woźnego i pomiędzy kolejnymi Lekcjami.

W przeciwieństwie do darmowej wersji Hatoful Edition posiada galerię w której możemy przejrzeć  karty zakończeń a także kilka CG, które pojawiają się w grze.Niestety portretów bohaterów znowu nie uwzględniono. Innym dodatkiem jest Archiwum w którym możemy przeczytać jeszcze raz wybrane sceny z gry. Dodatkowo po uzupełnieniu całego archiwum odblokowana zostaje humorystyczna scenka z festiwalu szkolnego. Pod względem muzycznym niewiele się zmieniło jeśli nie liczyć utworu, który leci w co bardziej dynamicznych momentach w ścieżce Anghela i BBL.

Ogólnie warto zaopatrzyć się w Hatoful Edition chociaż dla samego BBL i jego zakończenia, które jest naprawdę interesujące.

 

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s